Saturday, April 14, 2018

Mort d'un enfant


Death of a child

When I was a child, at school
I lost a perfumed eraser
green border on top
I cried for days.

Now I am losing my world
signing it off to destruction
life catapulted with weapons
graying the verdure
of being together
as friends, family, neighbors.

With painful words
adulterated actions
the infinite wide stage, not an eraser, is breaking apart wild
intelligently;
but I have learned to endure
now, I am an adult as far as I can see.
As a result, waters do not break
from the eyes, not a drop of tear
rolls down my cheek, and coagulate like a lake
or inundate like an overflowing river,
for long forlorn, the child
in me, went still and died.




Mort d'un enfant

Quand j'étais petit, à l'école
J'ai perdu une gomme parfumée
bordure verte sur le dessus
j'ai pleuré pendant des jours.

Maintenant, je perds mon monde
en signant la destruction
la vie catapultée avec des armes
faisant grisonner la verdure
d'être ensemble
comme amis, famille, voisins.

Avec des mots douloureux
des actions frelatées
le vaste monde brusquement sauvage
intelligemment;
mais j'ai appris à supporter
maintenant, je suis un adulte pour autant que je peux le voir.
En conséquence, les eaux  des yeux ne se brisent pas,
pas une chute de larmes
roule sur ma joue et se  coagule comme un lac
ou inonder tout comme une rivière débordante,
désespéré pour longtemps , l'enfant
en moi, se trouve immobile et mort.

No comments:

Post a Comment